Her kan du lese om alt det rare (og av og til fornuftige) som skjer på Rendedal Gard. Her kan du få med deg alt i frå daglege rutinar,
artige dyrehistoriar - triste og glade nyheiter. Kanskje det kan bli ei dagbokside med alle stega mot ein gard i full drift :)

Legg gjerne att ein kommentar det er alltid kjekt!!

torsdag 25. november 2010

Latter

Hehe gløymde å legge ved desse morsomme barnesitata:)
Når eg las dei skrattlo eg så tårene trilla :)
Pappa grynta bak avisa og lurte på ka som feila meg - der eg satt åleine - så då ringte eg til Katrine og leste dei opp - så kunne vi skrattle så tårene trilla ilag :)
Hadde til tider problem med å få fram orda mellom latteren - når pappa overdøvde meg med nyheitene på TVen tok vi hintet og sa oss fornøgd med morro for i kveld :)

KOS DIKKA:)
ADVARSEL: Ikkje ha mat i munn, ha trygg avstand til ungane som søv og forbered deg på å le :)


* Damer blir varme i overgangsalderen. Det dampet av mormor når hun kom i den

* Bestemødre har veldig store BHer. De er så store at jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte.

* Bestefarr fikk en kjæreste da han var 70 år. hun var innmari liten og sikkert 80 år mindre enn han. Hun arvet skrubbel og bit.

* Kroppen består av vann og brød.

* Når man er sånn førte eller femti år, slutter damene å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen og varer helt til middelalderen.

* Først blir man celle, så blir man barn, så blir man mamma, så blir man bestemor, så blir man oldemor og så blir man tippoldemor. til slutt blir man gjørme.

* Damene er mykere i hjørnene enn det mennene er

* Spøkelser har ikke kropper av kjøtt, men av sengetøy

* En gang hadde jeg blæregrateng, det er det vondeste jeg har hatt

* Øl gjør ofte kroppen usymmetrisk

* Vihar hjerne for at håret skal ha noe å henge fast i

* Skjelett er et stativ han kan henge fra seg kroppen på

Dyr får avkomm mens mennesker får avleggere

* Vis man er støl i huden kan man smøre seg med tigerbalsam. Den virker fort for mosa tiger er ganske sterkt

* Kona til Gud heter Gudmor. Hun er moren til alle barnebarna hans: Moses, Jesus og Julenissen

* Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde

* Man kan kalle Gud for ka man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus, eller Herre-Jesus

*Å være engel er et typisk kvinneyrke

* Vis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, så hadde vi ikke trengt barnehager

* Bibelen består for eksempel av De fem musebøker og Marius`evangelium. De skriver om mye pent der, og det handler om mange artige typer. For eksempel handler det om Pottimor, Pottifar og om Pontius forlat oss

* NÅr man gifter seg, gir man kverandre et taushetsløfte. Vis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man dele på lampene og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir enige om det, må gå til børsmegler. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får den andre et spisebord ekstra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar